OBS!
Klockan i bloggen är går i svensk tid så lägg till en timme för att få riktiga tiden.

Veckans Fråga; vecka 15

Presentationerna
Föregående frågorna kan läsas här.

Vad är telepati, och tror du själv på ett sådant fenomen?
Frågan ställdes av Dankku.


Hanna:
Telepati är väl när man kan kommunicera utan ord, men inte bara att det handlar om att man känner varandra väl utan när det liksom är som att... ehe... ens tankar pratar med varandra. Haha, yes, jätteflummigt, men typ så ser jag det. Och jag vetfaktiskt inte om jag tror på det. En del av mig gör kanske det men en annan del är alldeles för cynisk. Så jag är typ... osäker.

Hannah:
Jag tror på telepati, om jag utgår från definitionen "ord- och handlingslös kommunikation". Exempelvis har det hänt mig rätt många gånger att min lillebror eller närmsta vän säger precis det jag nyss tänkt. Däremot har jag en rätt platt förklaring på vad det kommer sig av, nämligen att jag och min lillebror är uppvuxna i samma miljö och att jag och min kompis har umgåtts så pass mycket att vi börjar säga vad den andra tänker, snarare än att telepati är något slumpmässigt övernaturligt.

Dankku:
Telepati är en sådandär knasig sak som... tja, lite som religion och Gud antar jag. Antingen tror man på den helt blint eller så finns den inte alls!?

Att kunna intuitivt veta vad en annan tycker och tänker har många människor önskat sig, men jag inte övertygad om det är en så bra grej som många kanske skulle tro. Tänk nu om du en dag stegade in i metron och helt plötsligt skulle du höra en miljon tankar, och fjorton av dem säger att du är ful och att du luktar illa. KIVA! Men sen kanske det kommer dendär underbart vackra kvinnan mot dig och du bara önskar att hon ens skulle titta på dig, och du hör: "åh salte satan så jävla hot han är då, honom vill jag täcka med tretton mosade bananer, slicka upp allt och ge honom 5 ungar."


Helt kort ville jag alltså bara säga att; nej, telepati finns inte och jag tror inte på den.


Har du en fråga du vill ha svar på så kan du skicka den åt mig. Min e-mail adress är: [email protected]

Kommentarer

- Svar ges i kommentarerna i detta inlägg.
- Jag vill inte ha reklamer alls, inte gratisbio, gratismakeup eller gratiswhatever!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0