OBS!
Klockan i bloggen är går i svensk tid så lägg till en timme för att få riktiga tiden.

2 alternativ för min framtid.

skrivet på X3M 13.08.2008 14:11

 

Nu har jag två alternativ att välja mellan när det gäller min framtid.

1) Jag går slut min närvårdarutbildning som läroavtal och jobbar då på antagligen eftis eller något.
+ sidor:
+ Jag får andrastadietsutbildning och kan börja studera någonting i universitet/högskolor/whatnot/andra länder.

- sidor:
- Jag måste börja slåss med närvårdarutbildningen igen när jag redan en gång gav upp det. Jag satt det bakom mig.
- Det är skola.

2) Jag struntar i närvårdarutbildningen och gör någonting helt annat.
+ sidor:
+ Det är inte skola som finns på listan.

- sidor:
- Osäkerheten som att inte veta vad det är ger mig.

USCH. Dåliga listor, men ni förstår kanske lite vad jag går igenom. Jag vet faktiskt inte vad jag skall göra. Sveps lade hela Prakticum-grejen i huvudet på mig och nu så har det fastnat där. Shit, jag vet inte. Jag var inte förbered för att få hela det kastat i ansiktet när jag gick dit igår. Men det fick jag.

Och nu är jag alldeles förvirrad.

ps. en sak är dock säker och det är att jag börjar sveps om 19 dagar. ds.

- Humör: förvirrad
- Musik: -

Kommentarer

- Svar ges i kommentarerna i detta inlägg.
- Jag vill inte ha reklamer alls, inte gratisbio, gratismakeup eller gratiswhatever!
Postat av: Anonym

skola skall man gå, för annars hamnar man i ett skit jobb och får skit lön. Skola är skola, i dem finns det lärare som ger en massa uppgifter och läxor för att du ska lära dig något som du sedan kan använda på jobbet/livet.

Har nån nånsin sagt att skola skall vara roligt?

2008-08-13 @ 16:12:39
Postat av: Dankku

Vem är denne fegis som kommenterar utan att lämna sitt namn?



Vem fan har sagt att skola inte kan vara kul? Allt är sist och slutligen upp till en själv, och den attityd man har. För det första kan man ju undvika söka till skolor där man blir tvingad att lära sig nåt man inte är intresserad av. Det är ju bara dumt, och gör också skolgången svårt. Nä va fan, sök till såna skolor där dom undervisar sånt som du faktiskt vill lära dig, då blir skolgången mycket roligare.



Vill du bli nakendansös i Amsterdam? Sök då för fan till en skola som lär dig hur du blir det och du kommer att älska att gå till den skolan varje dag.

2008-08-13 @ 21:22:50
URL: http://worldofdankku.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0