OBS!
Klockan i bloggen är går i svensk tid så lägg till en timme för att få riktiga tiden.

På tal om alkohol.

skrivet på X3M 19.08.2008 14:41


En sak som verkligen stör mig mer och mer för varje dag som går är detta landets alkoholkonsumption och vanor. Jag förstår bara inte längre. Man kan inte göra någoting utan att det skall gå hand i hand med alkoholdrycker. Om man skall träffa kompisar så blir det över ett glas öl/cider/whatever.
Man skall festa varje veckoslut annars är man bara konstig eller dum i huvudet. Det är ju bara så att man gör det.

Ungar börjar dricka som yngre helatiden. Det är sjukt.

Jag är en som inte vill gå till en bar/club eftersom jag får illa att vara. Jag tycker inte om stora grupper människor redan då när de inte är fulla så som fulla blir de alldeles för hemska för mig att vara nära. USCH.

Desto äldre man blir desto svårare är det att slippa alkoholen. Alla vänner tycker att det är så roligt, medan man själv sitter och fasar över det. Mår illa och hatar varje sekund som det pratas om.
Man kan inte slippa bort från det längre.

Man blir outsider om man inte dricker.
Man förlorar vänner för att man inte har drickande som en gemensam sak.

Jag har inget emot att dricka ett glas på ett trevligt ställe, men klubbar får mig att må illa.

Varför är alkoholen så viktig när det kommer till sociala sammanhang?

- Humör: illamående
- Musik: Revelation (Divus Pennae ex Tragoedia) - Symphony X

Kommentarer

- Svar ges i kommentarerna i detta inlägg.
- Jag vill inte ha reklamer alls, inte gratisbio, gratismakeup eller gratiswhatever!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0