OBS!
Klockan i bloggen är går i svensk tid så lägg till en timme för att få riktiga tiden.

Dangerous Goods - Halsband "Not For Sale".


Bilden och (kursiva) texten under är lånade från Blingit.

"Människohandel pågår dygnet runt i hela världen. Till Sverige transporteras årligen hundratals kvinnor och barn för sexuellt slaveri. Vart och ett av dessa fall innebär en personlig tragedi. Handeln med människor har en klar koppling till andra former av internationell organiserad brottslighet, såsom narkotika – och vapenhandel. Samverkan mot Trafficking har till uppgift att med gemensamma krafter motverka människohandeln.

Som ett led i kampen mot människohandeln har Dangerous Goods formgivit smyckena ”Not for sale”. Detta till förmån för brottsoffer utsatta för människohandel. Minimum 40-60 kr av varje smycke går till en fond som startas av Insamlingsstiftelsen Samverkan Mot Trafficking och avsikten är att, i första hand, göra insatser där samhällets resurser inte räcker till. Det kan handla om mammor utsatta för människohandel, som stannar i Sverige en längre tid för att vittna. Hemma väntar kanske ett eller flera barn. Här behövs ofta omedelbar hjälp, såsom mat och kläder. Konkreta insatser kan vara avgörande för att de utsatta kvinnorna skall få kraft till att återta kontrollen över sina liv."

GE MIG NU! Det där halsbandet vill jag verkligen ha! Jag måste få! Alla ni vänner som nu läser över dessa ord och inte ännu vet vad ni skall köpa åt mig till julen som snart knackar på dörren. Ta detta som ett litet tips. Eller stort. Helt hur ni själv vill.

Den är ju så snygg. Och underbar. Jag måste få.

Här hittar ni den på hemsidan.

Kommentarer

- Svar ges i kommentarerna i detta inlägg.
- Jag vill inte ha reklamer alls, inte gratisbio, gratismakeup eller gratiswhatever!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0