OBS!
Klockan i bloggen är går i svensk tid så lägg till en timme för att få riktiga tiden.

Filmtips: A Walk to Remember


A Walk to Remember är absolut en av mina favoritfilmer of all time. Jag har inte sett den på en tid faktiskt pågrund av det att en av mina föredetta klasskamrater inte har gett tillbaka min VHS kasett som hon lånade. Men egentligen så väntar jag mig inte att jag ens kommer se den igen så jag kommer nog att måsta köpa en ny (om inte jag råkar få den i julklapp av någon förstås. ;)).

Filmen har verkligen en massa fina saker i sig och om man är som jag, en sucker för romantik, så faller man väldigt säkert för denna film.

Shane West är en otroligt fin kille och spelar sin karaktär, Landon Carter, väldigt bra. Jag måste nog säga att jag blev troligen lite förtjust i honom första gången jag såg denna film. Han är lite badboy i filmen men ändå har han ett fint hjärta och man kan inget annat än älska honom. Och han är ju inte ful heller för den delen.

Mandy Moore är en otroligt fin artist och jag bara älskar hennes röst (lyssna på videon lite längre ner i detta inlägg). Hon spelar ju Jamie Sullivan i filmen. Jamie är en lite blyg och annorlunda flicka. Jag gillar henne. Jag ser mig själv i henne på något vis vilket får mig att gilla filmen ännu mer.

Musiken
. Den underbara musiken. Jag bara älskar den. Speciellt Only Hope (se nedan!).



(Ni som känner mig från Hoggy-tiden och nuförtiden på Fefo så känner säkert igen namnet Jamie Sullivan eftersom jag faktiskt tog det namnet från filmen. )

Filmen baserar på en novel av Nicholas Sparks som säkert går att hitta någonstans, dock så har jag inte ännu lyckats hitta den även om jag sökt. Kanske jag borde söka lite effektivare...

Nu skulle jag definitivt vilja se den igen. Jag älskar filmen så mycket.

Jamie: Without suffering there would be no compassion.
Landon: Yeah, well tell that to those who suffer.


Intressant. Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

- Svar ges i kommentarerna i detta inlägg.
- Jag vill inte ha reklamer alls, inte gratisbio, gratismakeup eller gratiswhatever!
Postat av: sofie

mandy moore är grym på sång.

2008-11-20 @ 10:18:47
URL: http://jsofie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0