OBS!
Klockan i bloggen är går i svensk tid så lägg till en timme för att få riktiga tiden.

Den gångna veckan.

Godmorgon. Haha. Klockan är snart 13:00 och jag säger godmorgon. Det är så fint.

Jag har faktiskt inte berättat så mycket om vad jag exakt gjort denna vecka. Jag har bara nämnt någonting litet. Skall ta en liten genomgång.

Måndag:
Jag och Lexa, min lillebror, åkte ut för att äta tillsammans med Lalla. Det var jättegott och alldeles gratis för mig eftersom min lillebror betalade min mat. Han är så snäll nu när jag är alldeles pank och han har pengar. Vi satt där och pratade och det var jättekul. Sen efter det så gick jag till Lalla tillsammans med henne och fick träffa hennes lilla hund. Sötaste saken jag sett på länge tror jag allvarligt. Han tyckte om mina fingrar. De var roliga att gnaga på.
Vi pratade och lyssnade på musik och var på promenad med lillen.

Tisdag:
Var jag till stan och träffade Annika (som har en blogg men jag vet inte om hon vill att jag skall länka till den) som jag inte sett på en tid. Det var jätteroligt att se henne och vi var till stockmann och kollade på bestick och andra kökssaker till hennes nya lägenhet. Hon skall flytta hemifrån. Hon samlar en massa vuxenpoäng åt sig helatiden.
Henne har jag känt sen lågstadie, dock så är det på senare tider vi blev bättre kompisar. Egentligen så vet jag henne från dagis t.o.m. Hon är ett år yngre än jag.
Vi satt på Wayne's och pratade om bloggar och vuxenpoäng och allt möjligt mellan himmel och jord. Det var faktiskt trevligt.

Onsdag:
Jag och mamma gick till Nordsjöcentrum för att gå till Nordea efter stockmann mastercard och byta bank åt mig. Så nu har jag ett fint stockakort och väntar på nytt bankkort. Det är inte så farligt att jag inte har ett eftersom jag ändå inte har några pengar på banken. 3 euro är inte någonting att hurra över exakt. Det var väldigt roligt att skriva under en massa papper.
Efter det skulle vi till citymarket, en matbutik, men vi gick en sväng till seppälä även. Som har rea och jag fick 3 nya plagg. Och mamma betalade alla.
Sen gick vi till citymarket och köpte mat och 2 filmer (Final Destination och Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles) eftersom jag vill ha dem och de var billiga och mamma gick med på att betala dem. Jag är bra på att få mamma att köpa en massa åt mig.
På kvällen kollade jag och lillebror på wrestling och sen på Final Destination filmen. Som är ganska så fin.

Torsdag:
Igår så kom en släkting hit från sverige. Vi satt och drack te och sen gick vi allihopa på en promenad i naturen här omkring. Jag kom på att jag borde ha tagit med kameran då eftersom det var så fint, men damn. Sen gick jag och lillebror till Östra Centrum för att köpa biljetter till The Dark Knight som skulle gå på kvällen på bio. Vi fick biljetter och det var skitbra.
Hemma så åt vi pastasallad. Det var gott.
Sen åkte vi till östra centrum igen så att vi skulle hinna köpa godis och sånt före filmen. Det gjorde vi och så hade vi en massa tid att döda. Gick in i en spelhall, en sån där man lägger pengar i en maskin och trycker och hoppas på att vinna en massa pengar. Lillebror vann 12 euro men to ut bara 10. Sen gick vi och satt på ett litet café. Jag åt en chokladmintmuffins och drack en liten grandi apelsin. Lillebror drack en äcklig kakao.
Filmen var alldeles jätte bra och jag säger åt er att gå och se den.

Idag:
En mammas kompis är påväg hit och vi skall gå samma runda som vi gick igår, så nu kan jag ta med kameran och fota en massa. Det skall bli jättebra.

Kommentarer

- Svar ges i kommentarerna i detta inlägg.
- Jag vill inte ha reklamer alls, inte gratisbio, gratismakeup eller gratiswhatever!
Postat av: Sarah

Vad roligt, du verkar ha haft en riktigt händelsefull vecka :D

2008-07-25 @ 19:35:33
URL: http://saraharas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0