OBS!
Klockan i bloggen är går i svensk tid så lägg till en timme för att få riktiga tiden.

Jag vill hellre ha personliga tänder än en perfekt rad av tänder.

Jag har fått höra av en kompis att hon tycker om mina tänder. Det är antagligen den konstigaste komplimang man kan få, men den gjorde mig ändå ganska så glad. Jag minns att jag en gång var hos tandläkaren och de nämnde mina hörntänder. De ville ge mig en "natt"tandställning för det att de står ut som de gör. Mamma sa nej tack och jag är glad över det. Jag vill hellre ha personliga tänder än en perfekt rad av tänder.
Så här är en liten bildhistoria (okej vissa bilder är inte i ordning men jag orkar inte ordna dem.) om mina tänder och bevis på att jag nog kan le på bilder.






(bild tagen då när jag blundade av blixten. bästa vännen brevid mig på min 18års födelsedagskalas.)


(Animecon 2005 med Nera & Pigru)


(Animecon 2005 med Fanyare.)


(fotad av Pigru)


(Studioövning med Satu.)


(fotad av Ela på SVEPS- utflykt.)


(Ela och jag när vi var på utflykt med SVEPS)


(fotad av Sarah i kyla till ett skolprojekt.)

Det är som vampyrtänder. Jag gillar mina tänder. Och ja, min hårfärg ändrar lite nu som då.

Kommentarer

- Svar ges i kommentarerna i detta inlägg.
- Jag vill inte ha reklamer alls, inte gratisbio, gratismakeup eller gratiswhatever!
Postat av: Arii

Du skulle se riktigt bra ut som kille

2008-07-05 @ 17:30:01
Postat av: Mariana

Emzi skulle se riktigt bra ut som intergender också. insert heart here



Du äger.

2008-07-05 @ 23:07:13
Postat av: izme

hahaha, vad söta ni är. XDDD

2008-07-06 @ 12:47:38
URL: http://izme.blogg.se/
Postat av: Sandra

Alltså, jag förstår din poäng, men tänder har ju också en speciell form? Alla tänder har ju ändå sitt eget... "märke". Fixar man dem hos tandläkaren ändrar man ju inte på tänderna, man ändrar bara på positionerna - och möjligen risken för karies. Jag har ju själv haft tandställning och skulle inte vilja påstå att mina tänder ser ut som alla andras. Och ska jag vara fullkomligt ärlig tror jag att dina tänder hade varit mer vampyrlika om du faktiskt gått till tandläkaren - de hade båda blivit flyttade längre ner? Båda hade sett vassare ut. Och längre.

I så fall tycker jag det ligger mer skam att bleka tänder. DET är fusk. Och Bill i Tokio Hotel har gjort det, därför skulle jag aldrig kunna tycka att hans tänder är perfekta. Seriöst. Det är bara fult när de lyser till av onaturlighet.

Jag gillar ändå det där med att ha personliga rader också. Jag menar, det är ju inte alltid jag förälskar mig i tänder av perfekt Hollywoodkaliber. Ulrikas tänder är väldigt mysiga. Peach. Amandas är små och jättesöta - hennes framtänder är nästan lika stora som hennes andra tänder, det är jättegulligt! Jag väntar på den dagen då Becka kan ta bort sin tandställning så jag får se hur hennes tänder ser ut.



Förlåt, jag skrev verkligen en hel novell om detta, men tänder ligger mig varmt om hjärtat. Du har väldigt mysiga kompisar. Ela är söt. Av någon anledning får jag stor lust att gå ut på picknick när jag ser er.

2008-07-07 @ 14:01:34
URL: http://egoistikku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0