OBS!
Klockan i bloggen är går i svensk tid så lägg till en timme för att få riktiga tiden.

Småbarn är så söta.

Idag var jag med mamma och vaktade en liten pojke på 10 månader. Han var så söt att jag ville äta upp honom. Hans leende var så äkta och lyckligt. Jag älskar småbarn eftersom det är så lätt att göra dem lyckliga. Man behöver inte ha en massa avancerade leksaker. Det räcker bra med några träbitar i olika färger och former och pojken lekte hur glatt som helst.

Nej, jag gick inte sen heller till skolan idag. Mest för att jag blev så jävla sur på mig själv på morgonen. Kanske jag nämnde det i förra inlägget. Men imorgon skall jag verkligen åka. Får inte glömma någonting hemma då. Om jag gör det så blir jag så jävla sur.

Var även och åt på McDonalds med mamma. Det var jättegott.

Kommentarer

- Svar ges i kommentarerna i detta inlägg.
- Jag vill inte ha reklamer alls, inte gratisbio, gratismakeup eller gratiswhatever!
Postat av: Dankku

Jawohl. Ungar är bra!

Men, det är inte så svårt att själv vara lycklig fast man inte längre är barn. Tyvärr har (den vuxna) människan den tendensen att fokusera på det man inte har istället för att försöka inse vad man faktiskt har. Dessutom lever barnen i nuet, medan vuxna lever mera antingen i det förflutna (tänker på det som varit, och det som kunde ha varit)eller i framtiden (om fem år ska jag vara gift, ha hus, Volvo och tretton ungar). Stannar man upp en minut eller en vecka och tänker efter lite grann så... kan man bli överraskad och inse att livet kanske inte behöver vara så satans svårt!

2008-05-06 @ 18:53:23
URL: http://worldofdankku.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0