OBS!
Klockan i bloggen är går i svensk tid så lägg till en timme för att få riktiga tiden.

Gårdagens händelser.

Gårdagen gick i ett nafs och wow.

Efter Sveps så gick jag för att träffa mamma som skulle komma med mig och träffa lillebror till RadissonSas där han är på praktik. Han visade oss runt där och meddelade att han inte behöver bli kvar utan kan komma direkt. Jag blev jätteglad eftersom jag inte behövde sätta mig ner och vänta på honom.
Vi gick till Rafla och drack cola, och sen ville lillebror åka hem. Jag skickade sms åt 4 personer och frågade vad det gör eller helt enkelt frågade om de kan komma på kaffe. Eftersom jag ännu hade några timmar kvar tills stk.
Dankku och Hipsu var de enda som svarade. Hipsu hade annat fören hon skulle till stk och Dankku ringde och min lillebror svarade i min telefon. Så går det om man ringer med ett nummer jag inte känner igen.
Jag fick sitta ensam en tid tills Dankku uppenbarade sig. Han är alldeles fantastisk. Hans humor är bäst. Först satt vi och pratade en stund och sen började vi promenera.
Till Levykauppa ÄX. Dankku blev glad. hihih. Och jag fick gjort min dagens goda gärning. Superbra.

Dankku gick hem och jag väntade en stund till tills jag gick in i korjaamo.
Satte mig vid ett bord och lyssnade och tittade. Freddy Michaels eller hur han nu sen skriver det var väldigt duktig. Jag tyckte om honom.

En stund senare uppenbarade sig Hipsu och Kaija. Båda med ölglas i handen. Och jag måste bara nämna att Kaija är en av världens finaste kramare! Allvarligt! Även om jag inte känner henne så bra så kramar hon ordentligt och inte en ytlig kram där man just och just rör. Jag blir alldeles glad varje gång. (Och för att Hipsu inte skall känna sig bortglömd så kan jag ju nämna att hon kramar riktigt bra hon med!)
Sen sprang vi fram och tillbaka från scenen till rökrutan. Hipsu fick gula naglar som hon inte uppskattade så mycket.
Träffade andra Camilla från Sveps där även. Det tog en stund för mig att komma på varför hon såg så bekant ut, men tillslut slog det mig. Det var lite roligt.

Markus Krunegård var alldeles strålande. Jag har länge vilja se honom live och nu fick jag det. Han är verkligen fin. Jag diggar honom så sjukt mycket och vill ha hans skiva. NU. Om bara jag inte var så pank som jag är.

Hipsu och Kaija blev väldigt fulla trotts att de inte ens drack hemskt många öl.

Hipsu berättade att jag är viktigt för henne och att jag är en bra vän. Ett par gånger. Första gången gick hon och kolla efter Kaija och jag fick tårar i ögonen då. Satt där ensam och höll tårarna inom mig. Det var verkligen nära att jag skulle ha börjat gråta. Av lycka, såklart. Det är sånt jag behöver höra. Alltid ibland.
Hon gav mig bevis att det ännu finns någon som bryr sig om och inte bara struntar i mig.

Senare när vi var påväg bort så stötte vi på Markus
där han stod framför bilen de skulle åka i. Kaija pratade några ord med honom.

Gyllene sköldpaddan satt vi på en stund. Kaija och Hipsu berättade att de tycker att jag är snygg. Jag vet inte om jag borde ta de på allvar även om de sa att de inte sa det bara för att de var fulla. Jag blev lite chockad eftersom jag aldrig hör någon säga att jag är snygg. Jag är inte snygg.
Men de tyckte det. Kanske det var alkoholen.

Jag kom hem vid halv 2 på natten och somnade ganska så snabbt. Och vaknade 7 och ville somna om.

Tar och skriver om denhär dagen lite senare, eftersom detta är så långt redan. Gårdagen var så otroligt fin. Ingen ångest. Ingenting. Helt bäst. Mera sånt. Kanske jag kan ta en cider nästa gång.
Tack Hipsu och Kaija!

Kram ♥

Kommentarer

- Svar ges i kommentarerna i detta inlägg.
- Jag vill inte ha reklamer alls, inte gratisbio, gratismakeup eller gratiswhatever!
Postat av: päronpajen

Aj fan också, Krunegård va på STK! Man blir lite isolerad här i Åbo tydligen. Måste gå igenom alla keikkaställens nätsidro så att jag inte missar nån annan bra.



Men kiva att keikkan var bra!

2008-09-04 @ 22:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0